Powiedzieli NIE
Informacje z regionu - Lubań
Środa, 11 stycznia 2012 15:07

 Mieszkańcy miejscowości Platerówka w powiecie lubańskim w referendum opowiedzieli się przeciwko budowie farmy wiatrowej na terenie gminy.

ZOBACZ WIDEO

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.

Odsłon: 1006
Komentarze (56)Add Comment
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez Robert, śro, 25 sty 2012, 11:51:45
Znasz powiedzenie "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma " Twoje pomysły całkiem dobrze mogą się integrować z planowaną inwestycją jedno drugiemu w niczym nie zaprzecza. Nie wiem dlaczego w koło tego jest tyle zamieszania , może ty wyjaśnisz co w tym wszystkim tak bardzo cię irytuje.
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez Robert, wto, 24 sty 2012, 11:25:59
skoro to tajemnica to nie jest czysta gra a zyski były by tylko i wyłącznie dla ciebie. ABSURD!
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez Robert, sob, 21 sty 2012, 21:23:20
zadałeś pytanie co sądzicie o moich pomysłach ,teraz stwierdzasz że to jakieś ogólniki o czym ty myślisz podaj konkret
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez Robert, sob, 21 sty 2012, 20:52:40
Piotr twoje pomysły są do bani ani jeden z nich nie przyniesie nikomu korzyści.Jak byś nie wiedział to jest już realizowane z pieniędzy podatników no chyba,że sekcja tenisa którą sponsoruje FORNAX,młyn jest zamknięty a sklepy pracują tylko dla siebie reszta propozycji przynosi same koszty.Kto ma za to zapłacić?
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez Robert, sob, 21 sty 2012, 15:56:40
Szwajcaria to kraj banków dobrze o tym wiesz.
przez to sobie dobrze radzi.
0
...
Napisane przez robert, pią, 20 sty 2012, 17:47:14
http://zgorzelec.info/index.ph...g&t=news2b
popatrzcie tutaj,wielce prawdopodobne,że wielu bardzo zainteresowanych stawianiem wiatraków mogło nie uzyskac spodziewanych zysków,ani rolnicy ,ani gmina
0
...
Napisane przez robert, pią, 20 sty 2012, 17:44:41
http://zgorzelec.info/index.ph...g&t=news2b
popatrzcie tutaj,wielce prawdopodobne,że wielu bardzo zainteresowanych stawianiem wiatraków mogło nie uzyska spodziewanych zysków,ani rolnicy ,ani gmina
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez mieszkaniec, pią, 20 sty 2012, 08:30:14
posłuchaj" wiatraki",a czy ty jesteś pewien tego co wypisujesz,sprawdziłeś to ?,i czy jesteś pewien tego co wypisuje tendencyjnie ukierunkowany"x"?moje pytania dotyczą "Napisane przez wiatraki, czw, 19 sty 2012, 19:08:38

Tych inwestorów zaprosił były wójt nie pisz takich bredni poczytaj wypowiedzi autora x..."
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez przemek, czw, 19 sty 2012, 00:31:17
Do Piotrsmilies/cool.gif: No z tym Tomaszem z Akwinu to trochę, bracie, za bardzo poleciałeśsmilies/wink.gif Wszystko fajnie, wizjonerze, ale to, co uważasz za atuty turystyczne są w tym konkretnym przypadku niemalże "niesprzedawalne". Nie wystarczy posiadać ruiny wiatraka czy starą leśniczówkę, aby przyciągnąć turystę. O infrastrukturze pomyślałeś? Żaden przedsiębiorca z branży turystycznej nie zainwestuje w Platerówce, czas się z tym pogodzić i przestać "walczyć z wiatrakami"smilies/wink.gifMniej ideologi, więcej racjonalizmu
0
...
Napisane przez mieszkaniec, śro, 18 sty 2012, 20:30:38
"Napisane przez mieszkaniec, śro, 18 sty 2012, 14:33:47

Brawo ekolodzy mieszkajcie sobie razem z kornikami oglądajcie zapleśniałe mury Zgorzelec buduje 70 siłowni i ma w nosie równinę zgorzelecką będą się kręcić i basta. Zbierajcie swoje menele i na marsa tam będziecie mieli dostatek spokoju. "
Piszesz coś do nas to nie podszywaj się pod kogoś,no izamieszkaj w tym swoim wiatraku ,tylko nie korzystaj z naszych składek na leczenie,jesteś z miasta to widać słychać i czuć
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez x, wto, 17 sty 2012, 09:05:21
Co wy tak tylko koło własnego nosa się kręcicie .Nie ma sensu z wami dyskutować jak powiem że pada biały śnieg to i tak powiecie że jest on zielony i na dodatek ciepły.Starałem się w prosty sposób wyjaśnić parę rzeczy a jak jesteście tacy mądrzy to po co zabieracie głos budujcie te swoje namioty w polu szczęścia wam życzę tylko nie zapomnijcie wykręcić korków w domu żeby za dużo prądu nie spalić.
0
...
Napisane przez mieszkaniec, wto, 17 sty 2012, 07:49:24
x ja też zauważam to o czym pisze robert ,szerokim łukiem omijasz pytania roberta za bardzo rozpisujesz się w samych superlatywach o nowoczesnych wiatrakach nie odpowiedziałeś na jego pytanie o cenę prądu po podłączeniu coraz to większej liczby wiatraków,to że regulujeją URE nie znaczy ,że nie podrożeje ,prosta logika i trochę ekonomii,czy znowu znajdziesz jakiś przepis ,który to reguluje ,co do spalin z turowa z tego co wiem zamontowano tam nowoczesne filtry no i odpowiedz w na jego pytanie o odległość wiatraków na hałdach od domów mieszkalnych,no i wiesz bardzo dużo o rozpadzie zakładów w Platerówce to oświeć nas opowiedz trochę o kółku rolniczym i winnych jego rozpadu,dlaczego nie zostali rozliczeni,kto w tym pomógł i czy ci winni "przypadkiem"nie wiodą prymu przy budowie wiatraków,czy to nie oni,chcą doić z obiecywanych pieniędzy dziwisz się ,że ludzie są nieufni i nie opowiadaj ,że wiatraki nie hałasują i nie szkodzą ,bo powtórze to co robert ,prześpij się pod wiatrakami,posłuchaj ludzi ,którzy mają je na co dzień,powiedz też jaki wpływ mają na odbiór telewizji ,rozmowy przez telefony komórkowe,odbiór internetu mobilnego, tylko nie cytuj mi ustaw i nie wyjeżdzaj z regulacjami ,no i pisz o nas nie "wyjeżdzaj"do Szczecina i Kaliningradu,powiem tobie i innym zwolennikom wiatraków stawiajcie je z dala od nas,nie obchodzi mnie ile dostaniecie za to pieniędzy ,bo ja od tego biedniejszy nie będę,weźcie je i wybudujcie sobie nowe domy wśród wiatraków,bo one wam nie zaszkodzą,no i odpowiedz mi jeszcze x ile miejsc pracy stworzy dla nas mieszkańców farma wiatrowa
0
...
Napisane przez wiatraki TAK- z dala od domów, wto, 17 sty 2012, 00:04:21
Niektóre wiatraki ( z planu wynika około 6 szt) były planowane w odległości niecałe 500 m od zabudowań- to co najmniej 2-3 razy za blisko ponieważ dla mieszkańców mogłyby być za głośne ( wszystko zgodnie z polskimi normami, które jednak nie są dostosowane do ciągłego, drażniącego dźwięku wiatraka, szczególnie w w porze nocnej). Pozostałe 5 szt. oddalone ok 700m blokowałoby rozwój 1/2 wsi.
0
...
Napisane przez robert, pon, 16 sty 2012, 21:40:38
fajnie ,że zadałeś pytanie ,a nie od razu na nie odpowiedziałeś,bo może to nie zazdrośc ,a zdrowy rozsądek
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez robert, pon, 16 sty 2012, 20:51:51
przez chwilę sądziłem że twoja wiedza jest duża ,teraz uważam że jest ona wybiórcza ,przyjmujesz tylko to co uważasz za słuszne dla ciebie nie licząc się z argumentami i doświadczeniami ludzi mieszkających w pobliżu tego "dobrobytu"słuchałem ludzi na zebraniu w grudniu i nie słyszałem tam nic mądrego,ale właśnie tam opłacony 'PLAYBOY"
z Margonina nie potrafił odpowiedziec na zadane mu konkretne pytania ani na temat wiatraka który rozleciał się w jego gminie ,oraz na temat ilości protestów obejrzyj sobie płytę z tego spotkania,tak samo kobieta ,która mówiła o wpływie na zdrowie i środowisko ciągle powtarzała że nie ma dowodów ,że szkodzą i nie ma dowodów ,że nie szkodzą,nie ma dowodów ,że mają wpływ na zdrowie i nie ma dowodów ,że nie mają wpływu ,było to bardzo pouczające ,również tam przedstawiciel fornaxu powiedział,że nie wie tak naprawdę jakie będą wpływy do budżetu ,a byłeś na poprzednich zebraniach tam mówiono zupełnie co innego to że sobie jeździsz obok wiatraków mało znaczy weź namiot wymierz 500metrów i nocuj przy farmie wiatrowej,ja miałem okazję spróbuj,coś tam słyszałeś od jakiegoś pana,a ja słyszałem od jednej z pań radnych która po kolejnym odrzuceniu wniosku o referendum idzie na emeryturę i wyprowadza się co do cmentarza to jest chyba komunalny i nie ksiądz wydaje zezwolenia na pochówek ,mówisz o tych F-16 które tak hałasują i przez które jest tyle protestów,a jak długo rozkładają się takie śmigła, oczywiście ,że sam nie dam rady ograniczyc zużycia energi ale przynajmniej staram się to robic a nie wciskam nikomu" kukułczego jaja"z całym jego dobrobytem chcesz zamieszkac w elektrowni to twoja sprawa ale nie zmuszaj do tego innych mówiąc że wiesz co jest dla nich lepsze ,nie uszczęśliwiaj ludzi na siłę ,tak jak napisałem twoja wiedza jest wybiórcza ni przyjmujesz doświadczeń ludzi którzy mieszkają w pobliżu farm wiatrowych "ty masz rację ponieważ to ty masz rację"mówiąc o rozwoju miałem na myśli rozbudowę na bocznych drogach,a kto da ci na pozwolenie kiedy staną tam wiatraki, ludzie szukają spokoju a wiatraki to nie śpiew kanarków i szum wodychcesz mnie przekonac to przekonaj mnie argumentami a nie mówieniem że nie zostało to udowodnione bo ja przytoczę ci przykład ,że zostało i poprę to relacjami ludzi którzy tego doświadczyli no i jeżeli twierdzisz że w naszej gminie nic się nie dzieje że się cofamy to otwórz oczy
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez robert, pon, 16 sty 2012, 17:49:47
mylisz się odsunięcie wiatraków dalej od budynków proponowaliśmy przed referendum, wynika z tego,że nie wiesz przeciw czemu tutejsi mieszkańcy głosowali,tyle wiesz ,to odszukaj w jakich odległościach od domów miały byc zlokalizowane w naszej gminie i od razu odpowiedz jak blisko będą stały od budynków te postawione na hałdach i jeszcze jedno większośc mieszkańców Bogatyni (wiem ,że nie wszyscy )wprowadziła się tam świadomie wiedząc o kopalni i elektrowni i zagrożeniach z nimi związanych a większośc z nas powiedziała nie zagrożeniom związanym z farmą wiatrową i ty nie odpowiedziałeś mi na pytanie gdzie gwarancje ,że gmina dostanie cokolwiek poza tym pieniądze to nie wszystko, powiedz mi co z zagrożeniami dla ludzi infradźwięki ,efekt "migającego cienia"to nie zabobony oglądnij sobie reportaże ludzi którzy tam żyją to nie teoria obejrzyj mapy jak miały byc zlokalizowane "nasze wiatraki",wstrzymanie inwestycji budowlanych z powodu wiatraków to też nie teoria, ludzie mają więcej pieniędzy a z powodu wiatraków gmina nie będzie się rozwijac tylko stac w miejscu no i koszt produkowanej energii z wiatraków im ich więcej tym droższa dla każdego z nas i w domach i wszędzie gdzie podwyższone koszty jak domino dotrą do nas a co do Japonii potrafisz przewidziec co się jutro stanie,ograniczanie energii- za wszystkich nie mogę odpowiadac sam ograniczam i nie znaczy to,że jestem buszmenem,można zacząc chocby od żarówek, może niewiele ale zawsze no i odpowiedz mi na pytanie w jakich odległościach od budynków można stawiac wiatraki na zachodzie nie mów mi o tych starych tylko obecnie
0
...
Napisane przez x, pon, 16 sty 2012, 16:57:52
odszukaj na stronach internetowych sposób finansowania farm wiatrowych komu ile i za co to może zmienisz zdanie.jak się nie mylę to referendum nie odbyło się przeciw inwestycji lecz o jej przesunięcie. W jaki sposób wyobrażasz sobie zmniejszyć zużycie energii kiedy na całym świecie rośnie na nią zapotrzebowanie również u nas przecież nie jesteśmy "buszmenami". Staramy dogonić się zachód...czym? chyba na wrotkach!!!... do ich wykonania też zużyjesz energię jak zauważysz to koło się zamyka a cywilizacja prze do przodu z tobą czy bez. Niemcy zatrzymały 7 elektrowni atomowych w to miejsce dogadali się z Rosją na budowę nowej potężnej atomówki w obrębie Kaliningradzkim mają ja połączyć kablem przez Bałtyk tak jak niedawno zresztą zrobili z gazociągiem i zablokowali dostęp dużych statków do Szczecina. Może lepiej dmuchać na zimne i przeciwdziałać takim rozwiązaniom w końcu to bliżej niż Czarnobyl. Zadaj sobie pytanie i sam sobie odpowiedz dlaczego Niemcy Dania Holandia i wiele innych państw na świecie wiatraki stawiają sobie pod nosem a z atomówką uciekają jak najdalej od siebie. Pewnie powiesz że są nowe technologie i owszem tylko kraj zaawansowany technicznie jak Japonia też sobie nie poradziły z problemem więdz wybieraj czy to takie fajne. Bierzmy przykład z państw które coś doświadczyły w tych dziedzinach nie odstawajmy w tyle.Świetnie że postarałeś się poszukać materiałów żrudłowych ja je znam cytaty nie są mi potrzebne ,przynajmniej wiesz że nie tylko para wydobywa się z elektrowni. Szukaj dalej dowiesz się że został zatrzymany blok nr. 8 a pod koniec roku 2013 zatrzymają bloki 9i10 w ich miejsce ma powstać jeden nowy na co też wzrośnie zapotrzebowanie na skałę wapienną gdzie będzie rozbudowany zakład WAPORE co dostarcza ten surowiec do oczyszczenia spalin z CO2 co nie znaczy że w atmoswerę nic się nie ulatnia. Wyniki w zakresie emisji spalin z TUROWA nadal odbiegają normom europejskim bo one są z roku na rok podkręcane przez Unię Europejską.Dla twojej wiadomości TURÓW,BEŁCHATÓW,BYDGOSZCZ i wiele innych zakładów wchodzi w skład PGEGiEK S.A. które jest zainteresowane budową wiatraków na hałdach po kopalnianych w Bogatyni na początek ma to być 50 szt.Była taka publikacja w lokalnej prasie Bogatyni. Dlaczego takie firmy inwestują w takie projekty ? po prostu równoważą emisję tych spalin bo jest to tańsze niż spalać mało kaloryczną bio-masę.Fajnie mi się z tobą pisze możesz jeszcze coś napisać tylko od siebie bez cytatów. Szkoda tylko że cytat odniósł się do jednego pkt.a odpowiedzi dostałeś na więcej.
0
...
Napisane przez robert, pon, 16 sty 2012, 15:40:25
W parze z modernizacją techniczną elektrowni Turów zrealizowany został jednocześnie bogaty
program inwestycji ściśle proekologicznych. Zresztą, każde podwyższanie standardu
technicznego z natury cechuje się również postępem ekologicznym. Musiała bowiem przynieść
efekty ekologiczne przeprowadzona w latach 1993-1995 całkowita wymiana najbardziej
wyeksploatowanych sześciu bloków i modernizacja trzech najmłodszych turbozespołów.
Natomiast obiektem służącym celom wyłącznie ekologicznym jest zbudowany zakład produkcji
sorbentu na potrzeby odsiarczania spalin. Postawiono również komin sześcioprzewodowy do
odprowadzania spalin ze wspomnianych zmodernizowanych sześciu bloków. Rozpoczęła się
rekultywacja części wyrobiska miejscowej Kopalni Węgla Brunatnego „Turów” przy użyciu
produktów spalania węgla i odsiarczania spalin z elektrowni. W ramach odnowienia i
uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej zmodernizowano zbiorniki retencyjne i stację
uzdatniania wody, powstała także oczyszczalnia ścieków sanitarnych. Na blokach
energetycznych i kominach zainstalowany został monitoring emisji i zanieczyszczeń.
Te zakrojone na szeroką skalę działania ekologiczne zaowocowały oczekiwanymi rezultatami.
Prowadzone pomiary wykazały, że w ciągu ostatnich 10 lat emisja pyłów zmniejszyła się o ponad
90%, a SO2 o ponad 80%.
Wyniki te, które musiały imponować, w roku 2000 skłoniły głównego inspektora ochrony
środowiska do skreślenia Elektrowni Turów SA z listy 80 największych „trucicieli”, jak
nazywano zakłady, emitujące największą ilość zanieczyszczeń.
Osiągnięcia Turowa znalazły odbicie w rankingach dokonań ekologicznych. Elektrownia ta jest
dwukrotnym laureatem edycji w roku 2002 prestiżowych konkursów ekologicznych „Przyjaźni
środowisku” i „Lider ekologii” – otrzymała w tym samym roku kolejne wyróżnienie w
międzynarodowym konkursie „Green Apple Awards”.resztę doczytaj tutaj http://www.cire.pl/pliki/2/KoniecCzarnego.pdf i możemy się tak cytowac i cytowac może prostszym sposobem jest ograniczanie zużycia energi elektrycznej, a to akurat jest do zrobienia ale odbiegamy od tematu powiedz mi nie patrząc na pieniądze dla gminy(nikt nie widział gwarancji)jakie korzyści przyniosą nam wiatraki
0
...
Napisane przez x, pon, 16 sty 2012, 14:25:33
Widzisz człowiek inteligentny na obelgę nigdy nie odpowie tym samym nawet mnie określasz "zacofańcem". Uważam że trochę masz racji co do uprawy bio-masy i budowy bio-gazowni natomiast jak widzisz pozyskanie większej energii np. z Czochy gdzie zamontowane 2 turbiny to 1MG jak byś nie wiedział to gdybyś chciał użyć ich pełną moc to wypuścisz wszystką wodę z jeziora przy tym po drodze potopisz ludzi . Większa moc wiąże się z większym przepływem wody , Której w tych okolicach nie ma aż tak wiele.Jedne z większych takich elektrowni to np.Dolna odra lub Czorsztyn tam są zainstalowane duże moce lecz tam jest sporo wody.Co do szczegółów elektrowni... Elektrownia spala 14 milionów ton węgla rocznie jeśli to przeliczysz to będziesz wiedział ,że na jedną sekundę spala ok. 43 kilogramy więc powiedz gdzie z tego jest dym chyba nie zamienia się w parę para to inny produkt , który wydobywa się z chłodni a nie z komina przyjedz do elektrowni na wycieczkę to ci wytłumaczą. Możesz też popytać mieszkańców kilku z nich tam pracuje wytłumaczą ci również że często przy spalaniu bio-masy należy dołożyć do spalania mazut bo sama bio nie daje dostatecznej temperatury.Wyjaśnię ci w Polsce a dokładnie w Bełchatowie jest budowany system , który będzie wyłapywał CO2 następnie będzie zatłaczany do ziemi system ten nazywa się CCS jest to pierwsza instalacja w Polsce aczkolwiek nie pierwsza w Europie mają takie instalacje Niemcy. Wpisz w GOOGLE CCS i dowiesz się więcej. Tak więc nazwałeś mnie zacofańcem ale wiedzy na ten temat co ja to nie masz nawet w 5%. Solary nawet najnowocześniejsze nie działają w pochmurne dni mam Kolegów którzy je zamontowali natomiast ogniwa energetyczne produkują energię elektryczną w pochmurne dni ale są one bardzo drogie i nisko napięciowe stosuje się je np. do zasilania podświetlanych znaków drogowych możesz również je zaobserwować przy lampkach w ogródku. Jeszcze odwołam się do sąsiadów za nysą i wiatraków tak kontrowersyjnych. Obecnie mają zainstalowane 17 tys. MG a do roku 2020 ma być zainstalowane 35 tys. MG tylko z siłowni wiatrowych. Następnym razem jak coś napiszesz to sprawdz swoją wiedzę techniczną bo ona trochę kuleje. Może sobie z tym nie radzisz to zadaj sensowne pytanie chętnie udzielę odpowiedzi lub ją dla ciebie poszukam by cię uświadomić w dobrym słowa znaczeniu. Pozdrawiam
0
...
Napisane przez robert, pon, 16 sty 2012, 09:57:05
x jeżeli wczytasz się dokładnie to zobaczysz,że mój pierwszy wpis jest odpowiedzią na cztery pierwsze komentarze i sami dali mi do tego prawo,i przyjrzyj się ,ze nie obrażam ludzi w ciemno tak jak zrobili to oni i Justyś,po drugie to jest para a po szczegóły techniczne idź do elektrowni,wytłumaczą Ci to dokładnie,energia ekologiczna a co jesteś tak zacofany,że nie wiesz turbiny wodne w naszych okolicach nie pracują pełną mocą ,solary są już tak nowoczesne ,że pracują nawet w pochmurne dni,mówisz o nowoczesnych Niemcach masz racje odsuwają turbiny od domów i budują bioelektrownie gazowe,opłaca im się kosic i składowac kukurydzę u nas rozejrzyj się i nie są to mrzonki tylko realia,piszesz mi o ustawie i gwarancji chyba zapomniałeś gdzie mieszkasz tu rządzi ten kto ma pieniądze w tym wypadku fornax,i odpowiem Ci jeszcze raz ,żenadą jest to ,że nie przeczytasz dokładnie i piszesz głupoty,jeżeli ktoś mnie obraża daje mi prawo do tego bym mu odpowiedział
0
...
Napisane przez x, pon, 16 sty 2012, 09:20:34
Robert a co się dzieje z dymem ze spalonego węgla to chyba nie jest para, a jakie znasz sposoby pozyskania energii ekologicznej w naszym kraju. Podziel się swoją wiedzą może wymyśliłeś coś całkiem nowego.Jeszcze jedno piszesz że ktoś cie obraża że nie ma inteligencji lecz gdzie ty ją masz wyzywając od GŁĄBÓW i BURAKÓW . ŻENADA!!! Kraje zachodnie wyznaczyły odległość jedz do Drezna i zmierz jest tam 250m .Czy tego chcesz u nas? czy nie lepiej zachować odległości bezpiecznych z jakich nie hałasują?, a masz to zagwarantowane ustawą o ciszy nocnej. Zastanów się.
0
...
Napisane przez x, pon, 16 sty 2012, 08:51:37
na przykład w gminie Sulików referendum przeszło za wiatrakami i tam powstaną gmina Zgorzelec już je buduje
w gminie Lubań radni też zatwierdzili budowę farm a co ciekawsze to tak to zrobili że nie można w tej sprawie podjąć referendum.Zostajecie więc i tak w cieniu wiatraków
0
...
Napisane przez Wiatraki , pon, 16 sty 2012, 01:25:12
Wiatraki nie zmniejszają bezpośrednio bezrobocia. Powodują uciążliwy hałas i obniżają wartość okolicznych nieruchomosci . Procedura administracyjna bez udzialu ogolu mieszkancow tej gminy oraz polityka inwestora doprowadziły właśnie do takiego wyniku referendum. Sąsiednie gminy nie postawiły sobie takich "pamiątek" na 20 lat i dłużej więc Platerowka tez nie dała się!
0
...
Napisane przez robert, nie, 15 sty 2012, 23:43:04
JUSTYŚ ,a czym innym,niż rujnowaniem ekologicznie świata jest stawianie wiatraków i nie nazywaj nas gnojkami bo świadczy to o zerowym poziomie twojej kultury no i jeszcze jedno są też inne sposoby pozyskiwania ekologicznej energii
mniej agresywne w ludzi i środowisko,no i o ile mi wiadomo z tego komina nie leci dym tylko para,całuję Cię serdecznie Pa
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez robert, nie, 15 sty 2012, 19:18:57
szymoC-a,słyszałeś kiedy co to "KOŃ TROJAŃSKI"
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez gregor, sob, 14 sty 2012, 13:06:03
a cóż złego zrobili mieszkańcy że im się tak od was obrywa może gdybyście znali dokładniej polskie prawo to wiedzieli byście że nie chroni nas obywateli i odległość w jakiej są stawiane wiatraki jest mała względem zabudowań pretensje do bydła w parlamencie które wybieracie w wyborach bo to przez ich nieróbstwo mamy niedopracowane prawo które puzniej jest wykorzystywane przez koncerny
0
...
Napisane przez robert, czw, 12 sty 2012, 16:07:57
posłuchaj g.ąbie nie wypowiadaj się jeżeli nie wiesz o czym piszesz kraje zachodnie już dawno wyznaczyły odległości farm wiatrowych od domów,jeżeli nie wiesz czy tu jest szkoła to skąd wiesz czy jest do remontu,a na swoim podwórku możesz sobie świnie ganiac bo taki jest twój poziom
teraz do ciebie buraku pieniądze to nie wszystko,a w ogóle gdzie gwarancje ,że byłyby, wszystko na słowo wójt mówił 4mln,prowadząca reportaż 3mln,a przedstawiciel fornaxu ,że nie wie ile
teraz do ciebie baranie tylko na tyle cię stac,tylko beczec potrafisz,a może jakieś argumenty
no i do pierwszego do ciemnogrodu-tak jak ty myśleli ci którzy załatwiali wiatraki "za plecami"stawiając nas przed faktem dokonanym myślac,że to zaścianek i ciemnogród
a prowadząca reportaż do szkoły powtórka z procentów
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]
..., Nisko oceniony komentarz [Pokaż]

Napisz Komentarz
mniejsze | większe

busy
 
R E K L A M A


Reklama
Reklama
R E K L A M A
Reklama
Reklama

Informacje z regionu: Bolesławiec


filip.jpg
1 % przekaż Filipkowi, a nie fiskusowi
Filip jest radosnym dzieckiem mimo, że cierpi na porażenie mózgowe. By w końcu
tydzien.jpg
Pomoc dla ofiar przestępstw
Trwa Tydzień Pomocy Ofiarom Przestępstw. Celem  kampanii jest uświadomienie ofiarom
porod.jpg
Poród - po szkole
Jak prawidłowo oddychać w czasie porodu, jakie są techniki relaksacji i
spotkanie.jpg
Awantura o kasę
Szef bolesławieckiego sztabu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy spotkał się po
wlamania.jpg
Czujny sąsiad
Szybka reakcja czujnego sąsiada może wystraszyć włamywacza, dlatego bolesławieccy

Informacje z regionu: Zgorzelec


drzwi.jpg
Dla Europejczyków
W tym roku mija 10 lat, odkąd pierwsi uczniowie ze Zgorzelca i okolic zaczęli naukę
medale.jpg
Zasłużeni, odważni i ofiarni
W Zgorzelcu odbyła się uroczystość wręczenia medali i odznaczeń za Ofiarność i
hala.jpg
Tańsza wersja hali
Budowa hali w Zgorzelcu nie jest już zagrożona. Zgorzelecki magistrat dostał zgodę
zwiedzanie.jpg
Ciężki los
Wystawy „Drogi w nieznane” w Goerlitz oraz „Na nowym wśród obcych”  w
koperty.jpg
"Koperta" to luksus
W Zgorzelcu było głośno o podwyżkach stawek za zajmowanie pasa ruchu czy rocznych

Sport


turniej.jpg
Strażacy - siatkarze
Strażacy ochotnicy z gminy Nowogrodziec oraz goście ze straży pożarnej z
pilka.jpg
Halówka strażaków
Strażacy z województwa dolnośląskiego i lubuskiego przyjechali do Bolesławca aby
boks.jpg
Muay Thai ich wciągnął
W Bolesławcu od kilku lat działa Klub Muay Thai. Bolesławiecki klub boksu
pasja.jpg
W świecie pasji- Kajakowe szaleństwo
Pasją Roberta Hankiewicza od dawna są kajaki. Tradycyjne spływy Bobrem trochę mu
zlotka.jpg
Bolesławieckie złotka
Taekwondo trenują od 12 lat. Na koncie mają wiele sukcesów w kraju i za granicą.

Informacje z regionu: Lubań


swiecie.jpg
Zabili za... 58 złotych
Kara dożywocia grozi dwóm mężczyznom, podejrzanym o zabójstwo 63-letniego
sedzia.jpg
Co radzi sędzia Wesołowska?
Anna Maria Wesołowska - sędzia znana z telewizyjnych produkcji stacji TVN,
wojsko.jpg
Kwalifikacje do armii
Obowiązkowy pobór i służbę w wojsku zastąpiły kwalifikacje wojskowe. Armia
czechy.jpg
Praca u Czecha
Praca na terenie Czech? Czemu nie. Coraz więcej ludzi szuka pracy właśnie u naszych
ratusz.jpg
Prawda jest najważniejsza
Były życzenia, podsumowania i plany. Samorządowcy miejscy i powiatowi, kierownicy

Informacje z regionu: Lwówek Śląski


milinski.jpg
Wystawa jak z bajki
W pracach Milińskiego magiczne światy i fantastyczne treści mieszają się z
oplaty.jpg
Droższe przedszkola
Rodzice zapłacą więcej za pobyt dzieci w przedszkolu w Lwówku Śląskim, ale będą
lato.jpg
Bursztynowe lato
W lipcu XV jubileuszowe Lato Agatowe.  W tym roku motywem przewodnim imprezy będzie
mirsk.jpg
Dwie ofiary w Mirsku
W Mirsku doszło do tragedii. W jednym z mieszkań w centrum miasta znaleziono zwłoki
wlen.jpg
To nie życie...
Nigdy nie pracowała zawodowo, jest chora, opuszczona przez dzieci, które odmawiają

Telewizja Łużyce


ZPiT.jpg
POLECAMY- Taniec- mimo wszystko
Elżbieta Tor po 30 latach pracy w Bolesławieckim Ośrodku Kultury zrezygnowała z
buty.jpg
POLECAMY- "Buty sapera" - reaktywacja
Wszystko zaczęło się w 1985 roku w Lwówku Śląskim, gdy młody chłopak o ksywie
szkola.jpg
POLECAMY - "Emilka"&"Mogiłki". Nie taki diabeł straszny...
To była wielka niewiadoma – jaka będzie atmosfera po połączeniu szkół.
punkt.jpg
Punkt Widzenia - Radny w gminie wiejskiej
Na pytania: czy łatwo jest tworzyć stabilną większość, czy rady gmin nie są
wosp.jpg
POLECAMY- "Róbta co chceta"?
Otwieranie puszek i wybieranie z nich pieniędzy na opłacenie zespołów, nie